ירידות קלות במחירי הפירות והירקות הטריים

צבי טסלר No Comments on ירידות קלות במחירי הפירות והירקות הטריים

שבוע שלישי למלחמה: משרד החקלאות מציג את הצריכה של התוצרת הטרייה ומחיריה | בין הממצאים: ירידות בצריכה של תוצרת טרייה המשקפות חזרה לצריכה שבועית רגילה | ירידות קלות במחירי הפירות והירקות הטריים

צילום: Yossi Aloni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כחלק מימי המלחמה, והערכות המצב שמשרד החקלאות מקיים לטובת שמירה על רציפות תפקודית, וביטחון מזון של מדינת ישראל, המשרד מציג תמונת מצב של מגמות הצריכה והמחירים של תוצרת טרייה שנמכרת. מניתוח החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד, על פי נתוני חברת "סטורנקסט", עולה כי בשבוע השלישי למלחמה בהשוואה לשבוע השני, נרשמה ירידה בצריכת התוצרת הטרייה, פרט לעלייה מתונה בצריכת פירות טריים בתפזורת. התמונה ממשיכה לשקף חזרה לצריכה השבועית הרגילה, אחרי הבהלה ששררה בקרב הציבור בשבוע הראשון ללחימה.

באשר למחירי המזון, מחירי הירקות והפירות הטריים הנמכרים בתפזורת, חלה ירידה קלה במחיר. בשאר מחלקות המזון, לא נצפו שינויים משמעותיים בשבוע השלישי למלחמה.

באשר למגמות הצריכה, נרשמה ירידה קלה של 2% בצריכת ירקות טריים, לצד עלייה קלה של 0.5% בצריכת פירות טריים. כמו כן, במחלקות החלב והביצים נרשמו ירידות של 1% ו-2% בהתאמה. מחלקת העוף הטרי רשמה את הירידה הגבוהה ביותר (8%) בצריכה, בהשוואה לשבוע המלחמה השני. כלכלני המשרד מרגיעים ומסבירים כי מדובר ב"תיקון" הצריכה בקרב הציבור, אחרי שבהלת המלחמה הובילה את הציבור לצרוך יותר מן הרגיל בשבוע הראשון והשני למלחמה. גם במחלקת בשר הבקר הטרי נרשמה השבוע ירידה, מתונה יותר, של 3% בהשוואה לשבוע שעבר.

כמו כן, נצפו שינויים כמותיים מתונים במחלקת הירקות הטריים: הירקות שהצריכה בהם עלתה השבוע היו הקישוא, הפלפלים והגזר, כולם בשיעור זהה של כ-6% בהשוואה לשבוע השני למלחמה. חלה ירידה של כ-12% בצריכת עגבניות. גם במלפפון, בצל ותפוח האדמה נרשמו ירידות קלות בשיעור 2%-4% בהשוואה לשבוע המלחמה הקודם.

באשר למחירי המזון, ניכר כי לא נרשמו שינויים משמעותיים במחירי התוצרת הטרייה בשבוע השלישי למלחמה. חלו ירידות קלות במחירי הפירות והירקות הטריים הנמכרים בתפזורת. מחירי המלפפון, הקישוא והפלפל ירדו השבוע ב-8%, וכן מחירי הכרוב והעגבנייה ירדו ב-6% וב-4% בהתאמה.



0 תגובות